maanantai 22. syyskuuta 2014

Ekokampaamossa

Mikä tämä ihana tuoksu on? Pipariko? Yrtit ainakin. Ilmassa leijailee joku herkullinen, lämmin ja pehmeä tuoksu... Eli nyt sitä ollaan oikeissa eko-töissä, ekokampaamossa.

Yrtit

Tuoksut ovat itselleni erittäin tärkeitä, ne ovat itse asiassa ihmisen vanhin muisti. Tiedät varmasti sen tunteen, kun yllättäen joku tuoksu nostaa jonkin muiston esiin, vaikkapa lapsuudesta... Täällä ei ammoniakki, eivätkä synteettiset hajusteet tuoksu ja mikä parasta, nämä hajut eivät ainakaan itselläni saa pääkipua aikaan.

Kasvivärit

Parin ensimmäisen työviikon aikana olen saanut ekokampaaja työkavereideni perehdytyksellä ja opastuksella tehdä 14 kasvivärjäystä, huikeaa! Olen saanut tietooni ja käyttööni hyviä reseptejä, joissa on ollut mm. hennaa, indigoa ja cassiaa erilaisina sekoituksina ja olen nähnyt ihania lopputuloksia. Olen myös päässyt keittelemään liemiä kuten kahvia, hibiskusta ja raparperin juurta. Olen ollut uusista jutuista niin innoissani että kuvatkin on jäänyt ottamatta, mutta tässäpä nyt yksi esimerkki:

Ennen...
Hiuksissa oli vanhaa auringon polttamaa kemiallista raitaa ja pitkäksi kasvanut tyvi.

...ja jälkeen!

Uskomatonta! Myös tyvi tuntui vaalenevan kasviväristä vaikkei sillä voikaan vaalentaa, mutta kirkastaa voi. Kasvivärjäykset ovat kaikki olleet erittäin kauniita ja luonnollisia. Yhteistä kaikissa värjäyksissä on ollut:
  • tuoksuttomuus
  • ei kirvelyä
  • upea kiilto hiuksissa
  • pörröisyyden vähentyminen
  • hiukset tuntuvat pehmeiltä ja näyttävät terveemmiltä

Nämä asiat ovat myös asiakkaat allekirjoittaneet. Olen ollut parin ensimmäisen viikon ajan yksi iso kysymysmerkki :) Mitä, miksi, miten ja milloin? Kiitos jaksamisestani kaikille uusille, ihanille työkavereilleni!

Ja mikä parasta! Tiedän olevani oikeassa paikassa, kuin olisin tullut kotiin <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti